Klachtenregeling School voor Stembevrijding
KLachtenregeling School voor stembevrijding
Algemeen
We doen onze uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening en daarover een klacht wilt indienen.
Artikel 1
Wij omschrijving een klacht als een uiting van onvrede over onze concrete dienstverlening of over het gedrag van een van onze medewerkers. Een klacht betreft niet ons beleid.
Artikel 2
Indien u een klacht heeft, kunt u deze schriftelijk kenbaar gemaakt worden via een brief of via een e-mail. Hierin moet duidelijk vermeld staan: datum, uw naam en geboortedatum en adresgegevens, de datum van ontstaan van de klacht en de omschrijving van de klacht. U krijgt binnen 1 week een ontvangstbevestiging van deze klacht en uitleg van de verdere procedure. De directie van de School voor Stembevrijding buigt zich over de klacht, nodigt u, indien gewenst, persoonlijk uit om uw klacht nader toe te lichten en u ontvangt binnen 4 weken een schriftelijke uitspraak. Indien meer tijd nodig is voor een goede afhandeling van de klacht dan ontvangt u daarvan schriftelijk bericht. Binnen 6 weken dienen wij u een schriftelijke uitspraak te doen toekomen.
2.1 Wanneer het kantoor gesloten is i.v.m. feestdagen en/of in een vakantieperiode, hetgeen via de website en mail duidelijk kenbaar gemaakt zal worden, kan de afhandeling van een klacht langere tijd in beslag nemen dan hierboven omschreven.
Artikel 3
Indien de behandeling van de klacht niet leidt tot een afdoende oplossing in de ogen van de klager, kunt u dit schriftelijk melden. De klacht wordt dan voorgelegd aan een onafhankelijke derde: Mevr. Mr. Bernette Boukema, juriste te Amsterdam, bernette.boukema@gmail.com. Zij nodigt de klager en ons uit om de klacht en onze reactie mondeling toe te lichten op basis van hoor en wederhoor. Zij doet uiterlijk binnen 6 weken nadat uw klacht is ingediend een uitspraak. De uitspraak is bindend voor de School voor Stembevrijding. Eventuele consequenties worden door ons zo spoedig mogelijk, afgehandeld.
Artikel 4
Alle klachten zullen door ons met strikte geheimhouding worden afgewikkeld. Indien het noodzakelijk is bij derden informatie op te vragen zal vooraf toestemming aan de klager worden gevraagd.
De afhandeling van alle klachten wordt geregistreerd en gedurende 1 jaar bewaard.